본문 바로가기

노래/좋아하는

[듣기/가사] 엘튼 존 - 홈 어게인 Home again Elton John

 

 

Elton John

Home again

발매 2013.06.27

 

I'm counting on a memory to get me out of here
I'm waiting for the fog around this spooky little town to clear
All this time I spent being someone else's friend
Just one more time, for old time's sake I'd like to go back home again
The world had seven wonders once upon a time

It's sure enough the favored nations aided their decline
And all around me I've seen times like it was back when
But like back then, I'd say a men if I could get back home again

 

[Chorus:]
If I could go back home, if I could go back home
If I'd never left, I'd never have known
We all dream of leaving, but wind up in the end
Spending all our time trying to get back home again

Could have been a jailbreak and a spotlight hitting me
Or was I just some nightclub singer, back in 1963
In the old part of Valencia, on the coast of Spain
Never tiring once of hearing songs about going home again

 

[Chorus x2:]
If I could go back home, if I could go back home
If I'd never left, I'd never have known
We all dream of leaving, but wind up in the end
Spending all our time trying to get back home again

 

이 가사 해석된 곳이 없어서 구글 번역기로 돌려 봤어요 -ㅅ-

 

나는 나를 여기서 꺼내​​메모리 믿는다
내가 지우려면이 무시 무시한 작은 마을 주위에안개 기다리고 있어요
나는 다른 사람의 친구가 보낸 모든 시간
그냥 한 번 더 오래된 시간 의 이익을 위해 나는 다시 집으로 돌아가고 싶습니다
세계는 옛날 옛적에 일곱 가지 불가사의 했다

그것은선호하는 국가 들이 하락을 입어 충분히 확실
이 때 다시 것처럼 모든 내 주위에 내가 번 본 적이
나는 다시 집으로 돌아갈 수 있다면 하지만, 그때 처럼 , 난남자 라고 말하고 싶지만

[코러스 : ]
경우 내가 집에 돌아갈 수 있다면 난 집에 돌아 갈 수
내가 떠난 적이 더라면 , 내가 몰랐을 것
우리는 떠나는 꿈 , 그러나 결국 바람
다시 집으로 돌아 가려고 모든 시간을 보내고

탈옥 나를 치는스포트 라이트 수 있었다
아니면 다시 1963 년에 좀 나이트 클럽 가수 였다
발렌시아 의 오래 된 부분에서 , 스페인 의해안
다시 집에 가는 에 대한 노래를 듣는 일단 피곤 하지 않습니다

[코러스 X2 : ]
경우 내가 집에 돌아갈 수 있다면 난 집에 돌아 갈 수
내가 떠난 적이 더라면 , 내가 몰랐을 것
우리는 떠나는 꿈 , 그러나 결국 바람
다시 집으로 돌아 가려고 모든 시간을 보내고

 

 

크크크 대충 무슨 뜻을 담은 곡인지 아시겠죠?

친구에게 이 곡을 받았지만 제대로 듣지 않았다가 오늘 알송에 몇 천곡을 담아둔 상태에서 셔플로 해뒀는데 이 곡이 딱!! 나오는데 엄청 좋아서 몇 번이고 들었네요. ^^

추운 이 날에 참 어울리는 서정적인 멜로디의 곡과

옛날을 회상하며 집으로 돌가가고픈 그런 가사의 노래네요. ^^

한 번 감상해보시길~